Wypróbuj smaczny przepis BEZ .. obaw :)

Platanas na 2 sposoby

Platanas to takie zielone banany tyle, że nieco większe, bardziej twarde i trudno obiera się je ze skóry.
Banany można jeść „na surowo”, a platanas przed zjedzeniem trzeba ugotować albo usmażyć. Można je podawać jako przekąskę albo dodatek do obiadu. 
„Na spróbowanie” zrobiłam 2 wersje przekąsek – na słodko i na ostro. 

Składniki na przekąskę dla 2 osób:
Baza:
2 platanas obrane ze skóry
4 łyżki oleju

Opcje:
sok z połowy cytryny
lub
pół łyżeczki mielonej papryki
6 plasterków bardzo cienko skrojonego, podwędzanego boczku

Wykonanie:
Platanas obrać ze skóry używając noża i skroić na plasterki.
Na patelni rozgrzać olej, wrzucić platanas i często mieszając podsmażyć na dużym ogniu przez około 5 minut.
Zdjąć krążki z patelni, rozłożyć na płaskiej powierzchni i delikatnie rozgnieść (użyłam tłuczka do mięsa).

Opcja 1: rozgniecione krążki skropić cytryną, ponownie wrzucić na ten sam rozgrzany olej i podsmażyć przez 5 minut mieszając tak, żeby obsmażyły się z obu stron.

Opcja 2: Na patelni na dużym ogniu usmażyć boczek „na chrupko”, dodać rozgniecione krążki, posypać mieloną papryką i podsmażyć, mieszając, przez około 5 minut.

Wrażenia: opcja na ostro smakowała nam bardziej, ale obie warte są spróbowania.

Smacznego 🙂

  1. Odpowiedz

    pierwszy raz widzę taki owoc. ciekawa jestem jak smakuje;)

  2. Odpowiedz

    Smakuje jak banan, ale jest twardszy, mniej słodki i trzeba go przed zjedzeniem "obrobić".
    Mam nadzieję, że kiedyś będzie dostępny w Polsce, a może już jest, tylko o tym nie wiemy 🙂

  3. Odpowiedz

    Genialne! gdzie kupiłaś te Banany? sama byłam od zawsze ciekawa ich smaku niestety nigdzie ich nie ma.

    http://www.slodkieslone.pl

  4. Odpowiedz

    Monika – przywiozlam z zagranicy na mile wspomnienie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.